לעשות מדיטציה להפרעת הקשב שלך

מדיטציה והפרעת קשב שני ניגודים.  שקט והתעלמות מגירויים חיצוניים לעומת מוסחות גבוהה.

התכנסות פנימה מול פעילות והיפראקטיביות.

ד"ר טמיר אפשטיין טוען שגם אם יש לילד הפרעת קשב או היפראקטיביות, מדיטציה יכולה להוות אתגר גדול ולהועיל מאוד.

המדיטציה מעלה את רמת המודעות, הריכוז והמיקוד. המדיטציה מפתחת ביטחון עצמי, מכניסה שקט פנימי ואיזון בין השכל לרגש.

אצל ילדים מסוימים המדיטציה יכולה להחליף את הריטלין.

במספר בתי ספר בארצות הברית  הכניסו התנסות במדיטציה פעמיים  ביום במהלך יום הלימודים 10 דקות בכל פעם. בעיניים עצומות כשהגוף נמצא במנוחה.

בזמן המדיטציה הייתה עליה בזרימת הדם למוח .זה חשוב כי לילדים עם ADHD יש זרימת דם חלשה למוח. הייתה הפחתה דרמתית במתח, בחרדה, בדיכאון. יכולת הארגון, הזיכרון ומיומנויות התכנון השתפרו אף הן.

הילדים מספרים כי המדיטציה הפכה אותם לפחות אימפולסיביים, יותר רגועים, רעננים ומרוכזים יותר. הם מדווחים כי מצבם החברתי השתפר "החברים מזמינים אותי לביתם", "זה עוזר לי בבית הספר", "אני עוצרת וחושבת לפני שאני מדברת עם חברות ", "אני רב פחות עם ההורים" , "אני לא תחת לחץ"   "אני יותר רגוע ממה שהייתי" , "זה מאפשר לי להתמקד".

המחקרים מראים כי המדיטציה מורידה לחץ דם, משפרת את תחושת הערך ונותנת כוח.

סגירת תפריט
צרו קשר דילוג לתוכן